Rabu, 31 Julai 2013

KEMBALIKAN I.S.A !!!!










Assalamualaikum dan salam sejahtera.

KEMBALIKAN I.S.A!!!! Itulah perkara yang sepatutnya dibuat oleh Najib Razak a.k.a BAPA PENGUMUMAN. Akibat terlalu tunduk dengan tekanan pembangkang, mahukan populariti maka PM paling banyak buat pengumuman di Malaysia patut kembalikan I.S.A.  Kesan jelas akibat pemansuhan yang beliau lakukan

1. Ramai yang mengkritik HAK-HAK MELAYU
2. Ramai yang MENGHINA ISLAM



Sebenarnya Akta Keselamatan Dalam Negeri SANGAT DIPERLUKAN. Buktinya apa? Cuba imbas zaman Pak Lah dan Mahathir dulu ada ke individu / pertubuhan yang cuba mempertikaikan atau menghina golongan bumiputera dan agama ISLAM? kalau yang menghina pon ada segelintir pemimpin / politician tapi tidak sehebat / terang-terang seperti hari ini. 

Sepatutnya I.S.A tidak patut dimansuhkan tetapi DIGUBAL. Apa yang patut digubal? Cara PENANGKAPAN tanpa waran mahkamah, tempoh tahanan 60 hari, penyeksaan, layanan. Ini semua patut dipandang serius. I.S.A dikatakan melanggar hak asasi manusia. Tapi adakah dengan pemansuhan I.S.A golongan-golongan SENGAL camnie menghormati hak beragama dah hak bumiputera? DEFENITELY NOT!!!.

Tengok apa yang terjadi kepada golongan yang menghina ISLAM seperti ALVIN-VIVIAN? SEPATUTNYA kalau I.S.A ada mereka boleh ditahan dalam penjara Kemunting tapi apa hukuman yang mereka dapat? Mula-mula DIPENJARA TANPA IKAT JAMIN 3 TAHUN tapi apa yang terjadi selepas itu? DIIKAT JAMIN dan diberi peringatan. Lihat betapa baiknya MAHKAMAH Malaysia. Peguam Negara langsung tak failkan rayuan. Tapi kalau kes liwat Anwar Ibrahim cepat je failkan rayuan. Kalau kes seperti di Lahad Datu, pengganas disabitkan dengan akta MENENTANG YANG DIPERTUAN AGONG dihukum MATI. Adakah Malaysia mengamalkan Undang-undang RIMBA? Hina agama penjara / ikat jamin tapi menentang YDPA hukuman MATI? Sepatutnya HINA AGAMA juga boleh dihukum mati kerana kedudukan AGAMA ISLAM lebih tinggi berbanding YDPA.

Najib wake up!!!! Walaupun zaman Pak Lah beliau banyak tidur dalam mesyuarat tapi beliau tak buat tindakan bodoh macam nie. Jadi seperti Mahathir, biar digelar FATHER OF RACIST, ULTRA MALAY, DICTATCTOR tapi beliau buat benda yang betul. Jangan sibuk nak buat produk 1 Malaysia lagi. Kalau dah tiada idea nak bangunkan Malaysia lebih baik letak jawatan secara sukarela jangan sampai rakyat / ahli UMNO/BN sendiri yang singkirkan anda. kalau nak diikutkan pemimpin UMNO seperti Muhyiddin / Zahid Hamidi lebih tegas dalam menyuarakan tentang ISLAM dan MELAYU lebih berhak menjadi PM daripada seorang yang sanggup ketuk gendang untuk Raya Cina.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan